انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

آخرین نظرات
انصاف‌طلب

سلام
سعی دارم در اینجا مطالبی را منصفانه و به دور از هرگونه گرایشِ شخصی بنویسم.

شما هم نظرات خودتون رو منصفانه بنویسید ولی اگر نظر، از نوع خط قرمزی بود، بصورت خصوصی بفرستید که برای نویسنده‌ی پیام یعنی شما دردسر نشه.

زندگیتان پر نشاط
محمدعلی عطاریه

طبقه بندی موضوعی

سازمان ثبت احوال ایران آمار ازدواج و طلاق سال ۱۳۹۶ را منتشر کرده است. براساس این آمار تعداد ازدواج‌های ثبت‌شده نسبت به سال ۱۳۹۵، حدود ۸ درصد (۵۱ هزار مورد) کاهش داشته، در حالی که تعداد طلاق‌ها به حدود ۱۷۵ هزار مورد رسیده که بیشترین آمار ثبت شده در تاریخ ایران است.

وقتی سازمان رسمیِ کشور این آمار رو اعلام می‌کنه خودتون بدونید چه خبره...


چرا طلاق زیاد شده است؟

     در ایران تحقیقاتی در مورد دلایل طلاق انجام شده است اما معمولا نتایج این تحقیقات که بیشتر توسط نهادهای دولتی انجام می‌شود، منتشر نمی‌شود. 

     اما پارسال شهیندخت مولاوردی، یکی از معاون رئیس جمهوری ایران[همانکه سابقاً اعلام کردن برای ریشه‌کنی گورخوابی باید زنان گورخواب‌ را عقیم کرد!]، نارضایتی جنسی را به عنوان یکی از دلایل اصلی طلاق اعلام کرد.

     پیش از آن هم نتایج یک تحقیق دانشگاهی در رسانه‌ها منتشر شد که دلیل عمده طلاق را مشکلات جنسی دانسته بود. ‌

     افزایش آمار طلاق در ایران، طی دو سال اخیر بحث‌برانگیز بوده است. تابستان سال ۱۳۹۵ بعد از آنک ه انتشار آمار بالای طلاق در ایران خبرساز شد، یکی از مدیران سازمان ثبت احوال ایران اعلام کرد که این سازمان درگیر آمار طلاق را اعلام نمی‌کند. اگرچه بعد از سازمان ثبت احوال ایران این خبر را رد کرد، اما در سایت این سازمان از همان سال اطلاعات مربوط به ازدواج و طلاق به روز نشده است.


به نظر شما مشکل واقعی کجاست؟


نظرات  (۲)

باعرض سلام و خداقوت,به عنوان فردی از این جامعه واقعا این موارد در اطرافم میبینم و رنج میبرم و متاسفانه آنهایی هم که شرعی طلاق نگرفتند در باطن زندگی ازهم دورند مثل دوتا غریبه زندگی میکنند,و به عنوان فرد مذهبی بیشتر رنج میکشم که این دلسردی ها و بد رفتاری ها در بعضی زوج های ی که مثلا مذهبی هستند میبینم:-(بنده خودم هنوز متاهل نشدم و تجربه ای در این زمینه ندارم ولی وقتی میبینم زوج های اطرافم اینقدر باهم مشکل دارند و چقدر از رفتارهای زشت یکدیگر و ازدواجششان گله دارند از زندگی مشترک ناامید میشوم!!! به نظر شما علت چیه که حتی مردا و زنای مذهبی ما هم از همدیگر ناراضین؟
پاسخ:
سلام
مذهبی یعنی چی؟ ریش (برای مردان) و چادر (برای بانوان) نشانه‌ی مذهبی بودن نیست
مذهبی بودن یعنی یک حالت روحی که در ظاهر هم تجلی می‌کنه...
خلاصه: اولاً مذهبی کم داریم دوماً اکثر مردم با اولیات زندگی اشنا نیستند (این رو به عنوان یک روانشناس بالینی که با مراجعان زیادی در ارتباط هستم عرض می‌کنم).
یاد گرفتن زندگی کاری نداره
مسجد و حسینیه محل آموزش زندگی بهتر هست
و طلبه وظیفه‌ی آموزش داره
ولی یک سری شرایط داره که توضیحش در شأن بخش نظرات نیست.
باعرض سلام ,ممنون از توضیحات راهگشایتان بنده هم قبول دارم که مذهبی واقعی بودن به ظاهر نیس.ولی متاسفانه وقتی نگاه میکنی به اطرافیان میبینی اکثریت مذهبی های دورمان از این قشرن متاسفانه...اینکه گفتید وظیفه طلبه است این آموزش ها هم قبول دارم و متاسفانه چون همانطور که در حدیثی از پیامبر اکرم آوردید مردم از علما فرار میکنن در نتیجه دچار این بدبختی ها در زندگی شده اند,و از طرفی هم به همین دلیل مسجد و حسینیه ما محل آموزش زندگی بهتر نشده و مردم عادت کردند فقط در محرم و رمضان و بعضی مناسبت های دیگر, فقط پای درس علما بنشینند که البته همین مقدارش هم جای شکر دارد فعلا....باز هم مایلم اگر کتابی مناسب در این زمینه میشناسید معرفی کنید...ی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی