انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

آخرین نظرات
انصاف‌طلب

سلام
سعی دارم در اینجا مطالبی را منصفانه و به دور از هرگونه گرایشِ شخصی بنویسم.

شما هم نظرات خودتون رو منصفانه بنویسید ولی اگر نظر، از نوع خط قرمزی بود، بصورت خصوصی بفرستید که برای نویسنده‌ی پیام یعنی شما دردسر نشه.

زندگیتان پر نشاط
محمدعلی عطاریه

طبقه بندی موضوعی

لذت جنسی با کمی حیا

چهارشنبه, ۲۷ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ب.ظ

سلام

زمان زیادی از پست قبلی گذشت، از اینکه همراه این وبلاگ ساکت هستید سپاسگزارم...

این پست خیلی خیلی سانسوری هست، صرفاً بخاطر اهمیت مطلب مجبور شدم این پست رو قرار بدم، این پست بخشی از توضیحاتیه که در جواب یک پرسشگر در کلاسِ ... مطرح شد

خیلی‌ها تصور می‌کنند که زنا یا همون بهره‌بریِ جنسی فقط به بهره‌بری‌ای گفته میشه که توسط دستگاه تناسلی اتفاق بیافته ولی این یکی از انواعش هست...

زنا یعنی لذت جنسیِ خارج از چهارچوب.

     نکته: منظور از ارضا، انزال نیست؛

     انسانها بر خلاف حیوانات لذت جنسی‌شان در سکس تناسلی خلاصه نمیشه بلکه در گفتار، دیدار، شنیدار، لمس و حتی خیال پردازی هم میشه لذت جنسی اتفاق بیافته...

چرا گفتم "میشه ... اتفاق بیافته"؟! چون همیشه قصد و مخاطب در این نوع رفتارها لذت بردنِ جنسی نیست...

این قسمت خواستم کمی توضیح بدم ولی دیدم دیگه خیلی زشت میشه ، شرمنده 


ممکنه سوال پیش بیاد

۱. آیا کیفرِ و عذاب انواع دیگه‌ی لذت جنسی که اسم بردید مثل کیفر زنای تناسلی هست؟

جوابش اینه که "نه!" چون هر کاری نتیجه‌ی خودش رو داره؛ کیفر هم نتیجه‌ی رفتار هست و جدای از اون نیست.


۲. اگر واقعا چنین چیزی درسته، پس چرا اسلام برای ترک لذت جنسی تناسلی ضمانت اجرایی قضایی [مثل شلاق و ...] قرار داده ولی برای الباقی موارد ضمانت اجرایی ترک، قرار نداده؟

جواب: از نظر اسلام قرار نیست برای همه‌ی کارها قانون اجتماعی گذاشته بشه و قوانین اجتماعیِ مطرح شده در اسلام نوعاً مربوط به اموری هست که جنبه‌ی عمومی دارند و خدا به عنوان وکیل مدافع وارد میدون میشه...

اساس اسلام این هست که انسان بدون مشوق و تنبیه، بلکه با کمک عقل خودش مسائل رو تحلیل کنه و رشد کنه، نا سلامتی آدمه، باید بزرگ بشه دیگه تا کی شکلات بدستش بِدن تا کار خوب انجام بده یا بترسوننش تا کار بد انجام نده!؟ 

   اما برای مسائل اجتماعی مهم مثل دِماء [قتل و ...] و فروج [مسائل جنسی تناسلی] ضمانت‌های اجرایی گذاشته و بابای طرف رو در میاره تا دچار غلط نشه.



نکته: 

۱. دیگران رو بخاطر اشتباه‌شون توبیخ نکنیم سعی کنیم بفهمیم چه مرگشونه و کمک‌شون کنیم.

۲. قبل از اینکه مواظب رفتار دیگران باشیم، یه نگاه به رفتارهای ضایع خودمون هم بندازیم.

۳. لذت جنسی اعتیاد آور هست مواظب باشیم نزدیکش نشیم و الا لذتی که باید از زندگی ببریم تقسیم میشه و گاهی چیزی به زندگی خودمون نمیرسه...



 و در پایان : "بابت شفافیتِ کلامیِ این پست عذرخواهی می‌کنم" 


موقع نوشتن این پست در "حریم سلطان علی بن موسی الرضا علیه‌السلام" دعاگوی شما هستم

نظرات  (۱۲)

۲۷ تیر ۹۷ ، ۲۱:۱۲ 💟عکس کده💟
"""
۲۸ تیر ۹۷ ، ۰۷:۳۱ نفیسه مرادی
سلام و سپاس از توضیحاتتان

جند سوال:

1. اگر برای لذات غیر از مورد خاص، پیگردی در شرع وجود ندارد، آیا این راه را برای آزار جنسی زنان توسط بیماردلان باز نمی گذارد؟

2. آیا نبود مجازات شرعی در موارد مذکور، می تواند مجوزی باشد که قانون هم چنین رفتارهایی را پیگیری نکند؟

3. اگر برای این موارد پیگرد شرعی و بعضا قانونی وجود ندارد، پس چرا پیگرد قانونی برای بدحجابی وجود دارد؟ در حالی که تا آنجا که بنده می دانم برای عدم رعایت حجاب در متون دینی، به بیان عقاب های اخروی آن بسنده شده و مجازات دنیوی وجود ندارد.

اگر ممکن است پیرامون تفاوت لذت های خاص میان انسان و حیوان، منبع معتبری معرفی فرمایید.

با تشکر
پاسخ:
سلام
از اینکه با سوالات دقیقتان بحث رو تقویت کردید واقعاً متشکرم.
بنده به ترتیب پاسخ میدم:
۱. همانطور که در متن هم گفته شد، هر رفتاری نتیجه‌ی خاص خودش را دارد، در نتیجه برای مواردِ غیر از مورد خاص، پیگرد شرعی وجود داشته و حتی مطرح هم شده، اما قانون جزاییِ که کار را به محکمه بکشاند بصورت مستقیم وجود ندارد! 
     برای اینکه کار به آزار جنسی نرسد دو راهکار مهم توسط دین ارائه شده، مدیریت فردیِ زن و مرد که دستور حجاب (هم برای مرد و هم برای زن در قرآن آمده ولی متاسفانه حجاب مردانه غریب و مظلوم واقع شده) [۱] و برقراری امنیت اجتماعی که یک دستور کلی است و ارتباط خاص به موضوع معینی ندارد؛


۲. خب، همانطور که در پاسخ قبل هم گفته شد مجازات وجود دارد اما مجازات این نوع از لذت جنسیِ غلط مجازات تکوینی است نه اعتباری، یعنی خود اون عمل ، عامل رو مجازات میکنه. 
     و اگر هم مجازات نبود باز مجوزی برای تعدی به حریم دیگران وجود نداشت. [این رو عقل می فهمه حتی عقلِ یک غیر مسلمون برای همین ضرورتی نداره که شرع (قرآن و حدیث) بگن]


۳. ظاهرا منظور شما از "نبود مجازات" مجازات اعتباری و حقوقی هست که به اصطلاح بهش میگن "ارزشی" [۲] بله مجازات اعتباری وجود ندارد؛ اما موضوع بدحجابی هم بخاطر حجاب نیست که برخورد میشه (چون اصلا در دین اسلام دستوری نداریم که اگر کسی بدحجاب بود بگیرید و ...) بلکه بخاطر امنیت اجتماعی هست، بدحجابی دقیقاً مثل بد رانندگی کردن در خیابونه، که باعث میشه مردم یا بهش برخورد کنند و یا خودش بالاخره با یک جایی برخورد میکنه.
بد حجاب هم همینه و بدتر چون اینجا دیگه "یا" وجود نداره،بدحجاب باعث میشه مردم دچار سانحه (در روح و روان) بشن [۳] و همچنین خودِ اون بدحجاب دچار سانحه میشه [حداقل سانحه‌ای که بدحجاب دچارش میشه، سانجه‌ی روانشناختی هست که معنای زندگی رو از بین میبره و سطح رضایت از زندگی رو به شدت کاهش میده].
پس اگر با حجاب برخورد میشه نه بخاطر خودِ حجاب بلکه بخاطر اخلال امنیت هست، و دستور این برخورد از عقل صادر میشه مثل دستور برخورد با راننده متخلف که خدا نیاز نیست بگه باهاش برخورد کن تا ما بفهمیم بلکه خدا عقل داده و ما وظیفه داریم بفهمیم...

۴. میان لذت‌های خاصِ انسان و حیوان در نگاه دینی تفاوت وجود داره نه عرفی برای همین بهترین بیان توسط کتابهای دینی مطرح شده، کتاب‌های استاد مطهری مثل مسئله حجاب، حقوق زن در اسلام و ... به این مباحث اشاره دارند [البته با همین انگیزه باید وارد بحث بشید تا بتونید مطلب مورد نیاز رو کشف کنید].


در پایان مجدد از اینکه سوالات خوبی مطرح کردید متشکرم
اگر شما و دیگر مخاطبان در این زمینه سوالی داشتید بنویسید تا بحث قوی‌تر بشه
زندگیتان پر نشاط
مشهد مقدس

پ.ن:
۱. به هر دو میگه حجاب کن و به هر دو میگه چشمت رو بیجا بکار نگیر.
۲. Value 
۳. که تاثیرش در زندگی ، تحصیل، کار ، روابط اجتماعی و ... نشون داده میشه.
با سلام وتشکر
این دوتا آیه شریف رو هم خواستم زینت بخش مطلب شریفتون باشه
«وَلَا تَقْرَبُوا الزِّنَا ۖ إِنَّهُ کَانَ فَاحِشَةً وَسَاءَ سَبِیلًا» (آیه 32 سوره اسرا)
«و نزدیک زنا نشوید، که کار بسیار زشت و بد راهی است»
 
«...وَلَا یَزْنُونَ ۚ وَمَنْ یَفْعَلْ ذَٰلِکَ یَلْقَ أَثَامًا. یُضَاعَفْ لَهُ الْعَذَابُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَیَخْلُدْ فِیهِ مُهَانًا» (آیه 68 و 69 سوره فرقان)
«و زنا نمی‌کنند و هر کس چنین کند، مجازات سختی خواهد دید. عذاب او در قیامت مضاعف می‌گردد، و همیشه با خواری در آن خواهد ماند»

پاسخ:
سلام
بسیار عااالی
خدا خیرتون بده
واقعاً مردی...
زندگیتان پر نشاط
۲۸ تیر ۹۷ ، ۱۱:۲۶ نفیسه مرادی
از توضیحات مبسوطتان کمال تشکر را دارم

کنترل رفتار مردان در جامعه و تدوین قوانینی جهت حمایت از زنان لازمه برپایی امنیت اجتماعی جامعه است و به صرف اینکه بگوییم رفتار ناشایست مردان بازخورد تکوینی خودش را در پی دارد، کار عقلایی به نظر نمی رسد. همانطور که در بحث حجاب هم زن به صورت طبیعی نتیجه عمل خود را می بیند اما برخورد قانونی هم با وی می شود. نمی توان با یکی برخورد جزایی داشت با دیگری خیر.

در واقع طبق فرمایش شما، حجاب یک مدیریت فردی برای برقراری امنیت اجتماعی از سوی زن هست؛ چرا صرفا باید این مدیریت فردی برای زن باشد و مرد مدیریتی بر رفتارهای مخل امنیت اجتماعی ش نداشته باشد؟ یا اینکه جامعه با مردان آزار رسان برخورد قانونی مناسب نمی کند و از زنان در برابر رفتار ایشان با آن شدت و حدتی که با فرد بد حجاب رفتار می شود، برخورد نمی گردد؟
آیا این نومن ببعض و نکفر ببعض نیست؟

زیارت قبول
در صورت امکان سلام بنده را نیز خدمت حضرت رضا علیه السلام ابلاغ بفرمایید.
پاسخ:
سلام
از اینکه سوالتون رو مطرح می‌کنید و خودتون از طرفم به سوالات خودتون پاسخ نمیدید متشکر و خوشحالم.

اینکه گفتم اصل رفتارِ مردان مجازات تکوینی داره مربوط به خودِ رفتار هست ولی وقتی این رفتار در امنیت اجتماعی اختلال ایجاد کنه، موضوعِ "اختلال در امنیت اجتماعی" خودش مجازات‌هایی داره که به دو صورت قابل اجراست:
۱. شکایتِ خصوصی
۲. شکایت عمومی
برای توضیح بیشتر به قانون مجازات اسلامی مراجعه کنید ضمناً در کشورهای غیر اسلامی هم برای این نوع تجوازها مقررات و مجازات قرار داده شده اما با موضوع "اختلال در امنیت اجتماعی" شاید توضیح بیشتر اینجا رو تبدیل به کلاس حقوق کنه که برای همه مخاطبها جذاب نیست.

اما اینکه به نقل از من گقتید "حجاب یک مدیریت فردی برای برقراری امنیت اجتماعی از سوی زن" نه حرف بنده این نیست، حجاب چه در پوشش و چه در نگاه یک دستورِ دوطرفه است، آیات قرآن اینطور گفتند، گه به مومنین (مردان) و مومنات (زنان) بگویید که چشمان و ... محافظت کنند. (آیات 29 و 30 سوره نور)
در نتیجه مردان هم دقیقاً باید مدیریت داشته باشند ولی طبیعی هست که نوع مدیریت زنانه و مردانه با هم تفاوت داشته باشه، چون دو جنس مختلف هستند.
اما در مورد نوع برخورد تبعیض آمیز با متخلفین، که در جامعه صورت میگیره ، باید کسانی پاسخگو باشند که نسبت به احکام اسلامی هیچ شناختی ندارند و یا شناخت سطحی دارند و وارد مرحله اجرا، میشن، که طبیعتاً کسانی که شناختِ غلط دارند، اسلام رو اجرا نمیکنند...
اینکه در سطح جامعه به چشم میخوره برخورد اسلامی نیست و اسلام تایید نمیکنه
به نیابت از شما و تمام کاربرانی که با نظرات و سوالاتشون باعث زنده بودن این وبلاگ شدند زیات امین الله در حرم خواندم.
به امید زندگی با نشاط برای همه مردم حتی کافرانِ مظلومِ آمریکا...



باعرض سلام و خداقوت,و عرض تبریک به مناسبت میلاد با سعادت حضرت معصومه (س) و آغاز دهه کرامت,زیارتتونم قبول درگاه حق باشه,بحث بسیار. کاربردی و مهمی رو مطرح کردید,موضوعی که در پستتون مطرح کردید به نظر من دو جنبه دارد یک جنبه فردی دارد و یک جنبه اجتماعی,مثلا در بعد فردی لذت در نگاه با دیدن یک فیلم نامناسب یا در شنیدار با موسیقی غنا و در خیال پردازی با تصورات نامناسب میتواند اتفاق بیفتد,و کاملا جنبه فردی دارد و آسیبی به دیگران نمی رساند,ولی در جنبه اجنماعی دیگر میشود آزار جنسی که توسط آقایون میتواند اتفاق بیفتد
پاسخ:
سلام
فرمایش شما صحیح هست اما این قانون رو فراموش نکنید:
از اونجاکه انسان یک موجود اجتماعی هست رفتارهای اون یا بصورت مستقیم و یا بصورت غیر مستقیم در اجتماع تاثیر گذار هست.

در مورد حجاب اینکه فرمودید برخورد با بدحجابی به خاطر این که باعث اختلال در امنیت اجتماعی میشه قبول دارم البته به شرطی که با روش درست و بدون توهین. نسبت به کسانی که از روی ناآگاهی و بدون عمد بدحجابی میکنند صورت بگیرد(البته بحث افراد مغرض جداس) ولی این سوال خانم مرادی هم. تا حدودی درسته و مخصوصا افرادی که آگاهی کامل به اسلام ندارن ممکنه مطرح کنند که پس. چرا مردانی که مثلا با رفتارهای نامناسبشان مثل متلک گفتن و .. مزاحم نوامیس مردم میشن برخورد قانونی صورت نمیگیره؟ البته حجاب مصونیت در برابر این افرادو آزارهاشون ایجاد میکنه ,ولی. این سوال یک بدحجاب ممکن بپرسه...گرچه برخی آقایون. اینقدر بیمارند که گاهی با افراد باحجاب هم رفتار نامناسب دارن.!!!!! 2-اینکه فزمودید عقل انسان برای عدم تعدی به حقوق دیگران اگر مجازاتی هم نیود کافی بود برای کسانی صدق میکند که از این نعمت الهی بهره ای دارن وگرنه برخی از انساتها کلا از این نعمت الهی استفا ه ای نکرده و جز با قانون و زور دست از تعدی برنمیدارن 3-منظورتون از برقراری امنیت اجتماعی. همینی هست که الان ما در کشورمون داریم؟
پاسخ:
در مورد مثالهایی که از تجاوزات مردان اشاره کردید، باید به عرض برسانم در قانون مجازات اسلامی قوانینی وجود داره اما مردم مثل همیشه سرشون گرمِ بازی هست و از حقوق خودشون اطلاعی ندارند در صورتیکه با در نظر گرفتن یک زمان خیلی کوتاه میتونن نسبت به قوانین اطلاع پیدا کنند و اینقدر مورد ظلم واقع نشن...
در مورد اینکه چی باعث میشه به باحجابها تعرض بشه (کلامی یا ...) دلایل مختلفی داره که بخش نظرات محل مناسبی برای توضیحات نیست.

۲. موافقم؛ برای همین قانونِ مجازات تنظیم شده .

۳. خیر، امنیت اجتماعی ابعاد مختلفی داره؛ امنیت اجتماعی یعنی انسان در انجام اموری که باید در اجتماع صورت بگیرد دغدغه‌ی آزار و حصار نداشته باشد... 
امنیت یک حالت روانی و معناگرایانه است.
اگر منظور شما گشت ارشاد بود که بنده به عنوان یک طلبه‌ی دینی کاملا مخالفم، چون ارشاد کردن با گشت دادن اصلا تناسب ندارد...


تشکر میکنم بابت جوابای ارزشمندتون به سوالات1-در مورد علت تعرض افراد بیمار به باحجابها(البته میدونم حجاب فقط مربوط به پوشش ظاهری نیست و ابعاد مختلف داره مثل دقت در طرز گفت و گو و...) میشه فقط بگید علتش به اون افراد باحجاب برمیگرده یا افراد متعرض,البته اگه اشکالی نداره 2- پس چطور باید با افراد بی حجاب برخورد قانونی صورت بگیرد؟ چون تا اسم قانون می آید ذهن ما میرود سمت پلیس و کلانتری و ...؟!!! ببخشید اگه سوالاتم به موضوع پست ربطی نداشت ولی چون در نظرات مطرح شد این بحث گفتم بپرسم...بابت زیارت امین الله هم خیلی ممنون,انشالله کربلا روزیتون بشه بزودی..
پاسخ:
سلام علیکم
۱. خودتون میگید افراد بیمار... پس مشکل از خودشون هست. 
البته مشکلات دیگه‌ای هم هست که چون مخاطب فضای مجازی در سطوح مختلف هست طبیعتاً نمیشه در فضای عمومی مطرحش کرد...

۲. برخورد قانونی خوبه ولی قانون الزاماً ضرب و شتم و بد رفتاری نیست... بخشی از برخورد به عهده نیروهای امنیتی هست بخش زیادی از برخورد به عهده خود مردم هست...
توضیحش در کتاب "چطور جامعه ایران را بی شرافت کنیم" اثر وزارت خارجه آمریکا (نوشته سعید گلکار) به زبان انگلیسی، آمده است.
و در نهایت باید به عرض برسونم که "تنها راه برخورد صحیح اطلاع از قوانین هست" مردم ما برای قانون دانی وقت نمیگذارند.... وقتی برای قانون دانی زمان نگذاری، به راحتی سر جامعه کلاه گذاشته میشه اونم به اسم قانون....
نمونه‌های بسیار زیادی سراغ دارم که اگر مردم قاون رو میدونستند اتفاقهای بهتری رخ میداد....
بگذریم.
زندگیتان پر نشاط


جالب بود 
موفق باشید 
پاسخ:
سلام
سپاس
بدرود
زندگیتان پر نشاط
عالی
پاسخ:
سلام
سپاس

۰۱ مرداد ۹۷ ، ۱۷:۴۶ دخترک مژده دهنده
سلام
لطفا سربزنید تابعنوان یه عالم دین ویه طلبه که بادرس کلام،خدا ودین خدا رو اثبات میکنه؛به سوالم پاسخ بدهید
پاسخ:
سلام
سر زدم ...
سوالی بود در خدمتم
زندگیتان پر نشاط
واه شما سوال دارید استاد بیاد سر بزنه؟!!!!
خب همینجا بپرسید ما هم یاد بگیریم
پاسخ:
سلام
اصلا قصد جسارت خدمت شما یا دیگران را ندارم
شاید شرایط بعضی‌ها طوری باشه که نتونند در وبلاگ "انصاف‌طلب" نظر بدهند!
باید خودمون رو در شرایط دیگران قرار بدیم و بعد تصمیم بگیریم....
از حمایت شما متشکرم
زندگیتان پر نشاط
۰۲ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۳۳ دخترک مژده دهنده
به زینب خانوم:
سلام
اولا شاید اون موقع شرایطش نبودکه اینجانظربگذارم
دوماچندنفردیگه هم توی وبلاگم سوالی مشابه سوال منو داشتند که خواستم آقای انصاف طلب بیان و جواب بدهند که اون بندگان خداهم بدانند
سوما من برای طلاب درعمرم خییللییی احترام قائل بودم و طالب دین خدا باید آدم خاکی ای باشه و تواضع داشته باشه بیشتراز بندگان عادی خدا!این همه احترام ممکنه شبهه ای در ذهن مردم عادی ایجادبکنه!
چهارما درسته که حق استاد جداست ولی من شرایط نداشتم تا دراینجا بگذارم
خوشحال میشوم به وبلاگم سربزنید

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی