انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

آخرین نظرات
انصاف‌طلب

سلام
سعی دارم در اینجا مطالبی را منصفانه و به دور از هرگونه گرایشِ شخصی بنویسم.

شما هم نظرات خودتون رو منصفانه بنویسید ولی اگر نظر، از نوع خط قرمزی بود، بصورت خصوصی بفرستید که برای نویسنده‌ی پیام یعنی شما دردسر نشه.

زندگیتان پر نشاط
محمدعلی عطاریه

طبقه بندی موضوعی

تحقیق در مورد زنگ زدن آهن!

دوشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۱۳ ق.ظ

سلام

هدفم از این پست بیشتر نقل یک خاطره هست تا انتقال اطلاعات...

دخترم برای تحقیق علومش در مورد زنگ زدنِ آهن ازم کمک خواست، گفتم صبر کن الان میام، داشتم میرفتم سراغ انبار که چشمم به شعله پخش‌کن وسط اجاق گاز افتاد، یک پخش کن کوچولو داشت که بخاطر عمر طولانی و حرارت مستمر خورده شده بود برداشتمش داشتم بر میگشتم پیش فاطمه حسنا که [دخترم] چفتم بد نیست یک آهنربا هم از یخچال بگیرم و بهش نشون بدم که این خورده شده آهن هست، اولش امتحان کردم دیدم إی دلِ غافل، این که آهن نیست! گفتم ولی میبرمش... گشتم و یک گیره زنگ زده لباس پیدا کردم، سه تایی‌شون [گیره، پخش کن، آهن ربا] رو بردم و شروع کردم به توضیح دادن؛

یک بخش از توضیح مونده بود [ترکیب کُلُر با آهن] که مجبور شدم از تصویر به جای اشیاء استفاده کنم و بعدش گفتم حالا بیا با هم بنویسیم تو بگو من بنویسم و بعد اصلاحش با من...

خروجیش شد این:

به نام خدا

زنگ زدگی اصطلاحی است که به فرسودگی آهن گفته می‌شود

برای فرسودگی سه چیز لازم است :

1. آهن               2.رطوبت                        3. کُلُر یا اکسیژن

اگر این فرسودگی با اکسیژن اتفاق بیافتد آهن رنگ قهوه‌ای یا قرمز به خود می‌گیرد

ولی اگر این فرسودگی با کُلُر اتفاق بیافتد آهن رنگ سبز به خود می‌گیرد

متن رو روی کاغذ A4 سفید که خودش طرح رو نقش براش درست کرد نوشت و داخل یک کِلاسُر گالینگور [از اونها که لوح تقدیر توش میذارن] گذاشت  اتفاقات حاشه‌ای دیگه‌ای هم داشت که بگذریم....

آمممما نه هیچی بگذریم...


از این خاطره چه برداشتی داشتید؟



نظرات  (۳)


سلام
خداییش سر صبحی چیزی به ذهنم نمیرسه ...
هی خواستم به fatf و کاپیتالاسیون ربطش بدم .. دیدم ....
:))
پاسخ:
سلام مرد!
خبری از شما نیست! کم سعادت شدیم!
ربطی به موضوع سیاسی نداره گلم...

سلام حاج آقا
کما فی السابق کلی مینوشتم ولی به آخر نرسیده پاک میکردم، مخصوصا این چند پست اخیر رو ...
بهتره فعلا در خصوصش سکوت کنیم تا ببینیم چی پیش میاد
این مطلب هم چیزی به ذهنم نرسوند
پاسخ:
منم گاهی مطالبی می‌نویسم و دلم میخواد پاکش کنم ولی پاکش نمی‌کنم ...
اگه احساس کردی عمومی بودنش صلاح نیست ، خصوصی بفرست ...

۰۳ آبان ۹۷ ، ۱۱:۰۵ یه بنده خدا
سلام
زنگ زدگی آهن با کلر یا اکسیژن در هر صورت باید رطوبت باشه که همون شرایط محیط رو نشون میده...
پاسخ:
سلام

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی