انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

آخرین نظرات
انصاف‌طلب

سلام
سعی دارم در اینجا مطالبی را منصفانه و به دور از هرگونه گرایشِ شخصی بنویسم.

شما هم نظرات خودتون رو منصفانه بنویسید ولی اگر نظر، از نوع خط قرمزی بود، بصورت خصوصی بفرستید که برای نویسنده‌ی پیام یعنی شما دردسر نشه.

زندگیتان پر نشاط
محمدعلی عطاریه

طبقه بندی موضوعی

کاش به اصل 43 قانون اساسی هم می‌پرداختند

چهارشنبه, ۲۲ فروردين ۱۳۹۷، ۱۲:۴۵ ق.ظ

نهایت زمان برای مطالعه‌ی دقیق 4 دقیقه

اصل‏ چهل و سوم: 

برای‏ تأمین‏ استقلال‏ اقتصادی‏ جامعه‏ و ریشه‏ کن‏ کردن‏ فقر و محرومیت‏ و برآوردن‏ نیازهای‏ انسان‏ در جریان‏ رشد، با حفظ آزادی‏ او، اقتصاد جمهوری‏ اسلامی‏ ایران‏ بر اساس‏ ضوابط زیر استوار می‏ شود: 


‎‎‎‎‎‎1 - تأمین‏ نیازهای‏ اساسی‏: مسکن‏، خوراک‏، پوشاک‏، بهداشت‏، درمان‏، آموزش‏ و پرورش‏ و امکانات‏ لازم‏ برای‏ تشکیل‏ خانواده‏ برای‏ همه‏. 


‎‎‎‎‎‎2 - تأمین‏ شرایط و امکانات‏ کار برای‏ همه‏ به‏ منظور رسیدن‏ به‏ اشتغال‏ کامل‏ و قرار دادن‏ وسایل‏ کار در اختیار همه‏ کسانی‏ که‏ قادر به‏ کارند ولی‏ وسایل‏ کار ندارند، در شکل‏ تعاونی‏، از راه‏ وام‏ بدون‏ بهره‏ یا هر راه‏ مشروع‏ دیگر که‏ نه‏ به‏ تمرکز و تداول‏ ثروت‏ در دست‏ افراد و گروه‏ های‏ خاص‏ منتهی‏ شود و نه‏ دولت‏ را به‏ صورت‏ یک‏ کارفرمای‏ بزرگ‏ مطلق‏ درآورد. این‏ اقدام‏ باید با رعایت‏ ضرورت‏ های‏ حاکم‏ بر برنامه‏ریزی‏ عمومی‏ اقتصاد کشور در هر یک‏ از مراحل‏ رشد صورت‏ گیرد. 


‎‎‎‎‎‎3 - تنظیم‏ برنامه‏ اقتصادی‏ کشور به‏ صورتی‏ که‏ شکل‏ و محتوا و ساعت‏ کار چنان‏ باشد که‏ هر فرد علاوه‏ بر تلاش‏ شغلی‏، فرصت‏ و توان‏ کافی‏ برای‏ خودسازی‏ معنوی‏، سیاسی‏ و اجتماعی‏ و شرکت‏ فعال‏ در رهبری‏ کشور و افزایش‏ مهارت‏ و ابتکار داشته‏ باشد. 


‎‎‎‎‎‎4 - رعایت‏ آزادی‏ انتخاب‏ شغل‏، و عدم‏ اجبار افراد به‏ کاری‏ معین‏ و جلوگیری‏ از بهره‏ کشی‏ از کار دیگری‏.


‎‎‎‎‎‎5 - منع اضرار به‏ غیر و انحصار و احتکار و ربا و دیگر معاملات‏ باطل‏ و حرام‏.


‎‎‎‎‎‎6 - منع اسراف‏ و تبذیر در همه‏ شئون‏ مربوط به‏ اقتصاد، اعم‏ از مصرف‏، سرمایه‏ گذاری‏، تولید، توزیع و خدمات‏.


‎‎‎‎‎‎7 - استفاده‏ از علوم‏ و فنون‏ و تربیت‏ افراد ماهر به‏ نسبت‏ احتیاج‏ برای‏ توسعه‏ و پیشرفت‏ اقتصاد کشور. 


‎‎‎‎‎‎8 - جلوگیری‏ از سلطه‏ اقتصادی‏ بیگانه‏ بر اقتصاد کشور. 


‎‎‎‎‎‎9 - تأکید بر افزایش‏ تولیدات‏ کشاورزی‏، دامی‏ و صنعتی‏ که‏ نیازهای‏ عمومی‏ را تأمین‏ کند و کشور را به‏ مرحله‏ خودکفایی‏ برساند و از وابستگی‏ برهاند.



اصلا مردم هیچ کاری نکنند و فقط دنبال اجرای قانون اساسی باشند مشکلات مملکتمون حل میشه، ولی حیف که تصور می‌کنند برای حل مشکل باید روسری سَرِ چوب کنند....

نه عزیزم مسئولین رو سَرِ چوب کنید تا جواب بگیرید...

نظرات  (۲)

با عرض سلام و خداقوت,یکی از علل اینکه مردم مطالبه نمیکنند این موارد عدم آگاهیشون از این دست قوانین,در نتیجه فکر میکنن اصل قوانین و حکومت مشکل دارد در حالی که مشکل در عدم عمل به این قوانین است از سوی دولتمردان,و متاسفانه عده ای هم مغرضانه از این جهل مردم استفاده کرده وسعی میکنند علت مشکلات چیزهای دیگری جلوه بدهند مثل همین حجاب,در حالی که بی تدبیری و سومدیریت برخی از این دولتمردان چه ربطی به حجاب و بی حجابی دارد.؟!!!! و مثلا در کشورهای پیشرفته بی حجابیشون باعث پیشرفتشون شده یا تلاش خودشون و عمل به قوانین کشورشون؟!!! کاش کمی تامل کنیم...
در ضمن بنده در مشهد مقدس هستم,و تا ساعات دیگر عازم حرمم برای نماز. و بعدشم به امیدخدا ویژه برنانه شهادت امام موسی کاظم دارند,جای شما. خالی,برنامه ها واقعا عالیست و معنوی...به نیت شما هم زیارت کردم و هم نماز خواندم ...و هم. به نیت کسانی که به این وبلاگ می آیند و نظر هم میگذارند!!! این توفیق زیارت از راهیان امسال و شهدا و اعتکاف دارم, چون خیلی این مدت شدیدا دلم هوای حرو کرده بود و خواستم از آقا...السلام علیک یا علی بن موسی الرضا
پاسخ:
علیکم السلام
السلام علیک یا ثامن الحجج
یا علی بن موسی الرضا المرتضی
زیارت قبول و تشکر از لطف شما

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی