انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

آخرین نظرات
انصاف‌طلب

سلام
سعی دارم در اینجا مطالبی را منصفانه و به دور از هرگونه گرایشِ شخصی بنویسم.

شما هم نظرات خودتون رو منصفانه بنویسید ولی اگر نظر، از نوع خط قرمزی بود، بصورت خصوصی بفرستید که برای نویسنده‌ی پیام یعنی شما دردسر نشه.

زندگیتان پر نشاط
محمدعلی عطاریه

طبقه بندی موضوعی

خرمهره

جمعه, ۱۸ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ب.ظ

لیست زیر، لیستی از بهانه‌های مختلفی هست که باعث میشه مردم سراغم [به عنوان یک طلبه] بیان، برای خودم خیلی جالب بود گفتم شاید برای شما هم جالب باشه.

بر اساس حجم تماس : 

۱. بیشترین تماس از مردم برای استخاره هست

۲. رتبه‌ی دوم مربوط به مشاوره [که بیشترش به مسائل خانواده بر میگرده] هست

۳. رتبه‌ی سوم تماسها رو تعبیر خواب کسب کرده

۴. رتبه‌ی چهارم سوالات دینی و معارفی، گاهی هم شبهات.

۵. رتبه‌ی پنجم تقاضای نماز و روزه یا تلاوت قرآن استیجاری [خدا برای هیچکسی نیاره]

۶. رتبه‌ی ششم سوالات و تقاضاهای عجیب و غریب! مثل پارتی برای خوابگاه دانشجویی، ثبت نام بچه در مدرسه‌های ویژه، ارزان خریدن مسکن، ضامن شدن در بانک و این مدل تقاضاها که گاهی واقعاً مغز آدم سوت میکشه، طرف اصلا نمیشناسه و منم نمیشناسم زنگ میزنه و ....

 

مثلا یک پیرمردی تماس گرفته خودش و معرفش رو معرفی کرد و گفت: حاج آقا شنیدم به مردم کمک می‌کنید و ... [کلی هندونه زیر بغل و بعدش گفت:] کِی تشریف میارید فلان استان [اسم استان رو نمیگم چون به نظرم غیبت میشه] گفتم معلوم نیست چطور؟

حاج آقا وقتی تشریف میارید سیصد چهارصدتایی برام از خرمهره می‌خرید؟ 

جانم؟!! چی میخرم؟

خر مهره حاج آقا ، خرمهره.

[با خنده‌ی تعجب] ببخشید، خرمهره چی هست؟!

ای بابا حاج آقا به ما گفته بودند شما خیلی با سوادید [!]

خُب لطف داشتند ولی تا اینقدر با سواد نیستم، اگه میشه توضیح بدید، ممنون میشم.

خرمهره، همون که گردن اسب و الاغ میندازن، آبی هست، وسطش سوراخ داره و....

آهاااا متوجه شدم، إإإ اسمش خرمهره هست؟! چه جالب! برای چی میخواهید؟

هیچی مردم برای چشم زخم به دست و پای بچ‌هاشون می‌بندن بعضی‌ها هم به ماشین آویزون می‌کنن، بعضی‌خانمها [فقط دارم نقل می‌کنم] هم  مثل گردن بند و ألنگو برای خودشون درست تسبیح درست می‌کنند و [کلی توضیحاتِ دیگه؛ میدونید که معمولا آدم که پیر میشه بیشتر حرف میزنه].

باشه قیمت می‌کنم بهتون میگم اگه خواستید شماره فروشنده روبراتون میفرستم.

باشه، پس خودتون نمیارید؟!

نه معلوم نیست کِی بیام، کار شما عقب می افته مردم لنگ می‌مونن

باشه حاج آقا خدا خیرت بده، پس من منتظرم....


حالا این یک نمونه بود، مثلا دانشجو زنگ میزنه میگه حاج آقا ثواب داره برام پایان نامه بنویس منم پولشو میدم!!!

و کلی تقاضاهای عجیب و غریب که جزئی از خاطراتم شده...


نتیجه: وقتی سطح شناخت مردم از آخوند همین قدر باشه که در بالا گفته شد (استخاره و تعبیر خواب و خرمهره)، براشون اون سوال پیش میاد که : اگه آخوندها اعتصاب کنند واقعاً چی میشه؟!

** از طرفی خداروشکر می‌کنم که مردم وظیفه‌ی آخوند رو نمیدونن ولی انصافاً دلم میسوزه زندگیهای مردم رو می‌بینم، خیلی ساده حل میشه، خیلی ولی ... ولش کن بگذریم، خدا مسیر هیچ کسی حتی کافر رو به دادگاه خانواده نندازه...


هر مذهب و تصوری که داری، سعی کن شماره‌ی یک آخوندِ جهادگر رو در لیست تماست داشته باشی





نظرات  (۶)

۱۸ خرداد ۹۷ ، ۲۱:۰۴ علی زیرایی
به وب منم سر بزنید ممنون
پاسخ:
سلام
سر زدم
۱۸ خرداد ۹۷ ، ۲۱:۰۷ بهرنگ قدوسی
این مدلیش رو دیگه ندیده بودم خدا صبر بده بهت حاج آقا🤤🤤🤤🤤

همه یه طرف اون دانشجویی که گفت پایان نامه بنویس😁😁😁

حاج اقا هر وقت رفتم ارشد واسم پایان نامه می نویسی  نقد حساب می کنند 😂😂😂😂😂

خدا صبر جمیل عنایت فرماید

حاج اقا  مطلبتون طنز بود جرات کردم یه خرده با طنز بنویسم🤤🤤🤤🤤

استغفرالله  😩😩😩😩😩
پاسخ:
سلام
همیشه با طنز بنویس بهرنگ قدوسی
لبخند خوبه
سلام حاج آقا ما هم مبلغیم ولی مبلغ اینترنتی (تبلیغات اینترنتی)
پاسخ:
سلام
در خدمتیم
دعا میکنم همیشه بهترین ها نصیبتون بشه
۱۸ خرداد ۹۷ ، ۲۲:۵۱ انصارالمهدی
 شما به دل نگیرید اخه فکر میکنن تو حوزه همه این کارها یاد میدن . امان از جهالت مردم هرچی میکشن از جهالتشون هست    جوان هاشون که ادعای روشنفکری دارن  نشانه بهاییت به عنوان چشم زخم به خودشون می بندن پیرهاشون به اسب وخر .....چه برسه به بقیه چیزها 
از اونجایی که مردم نوعا خودشون عقل کل می دونن تو مشکلات بهترین راه انتخاب می کنند ،البته از نظر خودشون، اگر هم قرار بر مشاوره باشه غربی تر وبه بهروز تر انتخاب می کنند که تهش میگن خب طلاق بگیرید بهم نمی خورید یا ببخشید ، میگن با جنس مخالف دوست بشن😕😕😕
 قدیم ها هر کاسبی در هر شغلی بود اول می رفت حوزه احکام اون شغل یاد می گرفت میدونستن حوزه کجاست حوزوی کیه کارش چیه   .جایگاه هر شخصی معلوم   بود ،ذائقه مردم تغییر دادن به تبع اون خیلی از افکار آدم تغییر میکنه .

پاینده باشید .







پاسخ:
سلام
ممنونم
زندگیتان پر نشاط
باعرض سلام و خداقوت,با نظر شما موافقم,حاج آقا قرایتی هم همیشه میگن شماره یک اسلام شناس داشته باشید و در مسایلی که شبهه داشتین ازش سوال بپرسین اینجوری اگه فردتی قیامت گفتن چرا فلان کار انجام دادید میگید فلانی گفت و از خودتون رفع تکلیف میشه...ایکاش رابطه مردم با آخوندهای جهادگر نزدیکتر میشدن زندگیشون اینقدر به خودشون و بقیه تلخ نمیکردند...من خودم خیلی علاقه دارم با یک فرد اسلام شناس در ارتباط باشم..منظورتون از اینکه خداروشکر مردم وظیفه اصلی آخوندها رو نمیدونن چی بود؟ در ضمن این سبک بیان موضوع در دل یک خاطره خیلی قشنگ و جالب بود,خوب گاهی به این شکل بنویسین. ممنون
پاسخ:
سلام
منظورم از "خدارو شکر مردم..." این بود که اگر مردم وظیفه اصلی آخوندها رو بدونند با این جمعیتِ کمِ طلاب، دیگه فرصتی نمی مونه تا ماها به زندگیمون برسیم...
این بخش هم تلخند بود و الا ما نوکر مردمیم.
یه سوال.
دقیقا توضیح بدین که دوست داشتین مردم به چه دلایلی بهتون مراجعه کنند.
توی پست بنویسین تا انتظارات شما از مردم مشخص بشه.
اگر که زحمتی نیست البته.
ممنون حاج آقا.
پاسخ:
سلام
دوست داشتن من مهم نیست، ضمناً ما چکاره ایم که از مردم انتظار داشته باشیم، البته این انتظار رو داریم که طوری زندگی‌ کنند که با نشاط باشه...

مهم اینه که وقتی سراغ یک نفر میریم بخاطر تخصصش باشه نه بخاطر تصورمون...
مثلا من اگر میرم مکانیکی بخاطر این هست که ماشینمو تعمیر کنه نه اینکه چون دستای قوی‌ای داره بهش بگم پشتمو ماساژ بده ...
وقتی مسئله به این واضحی هست، به نظرم زشتِ من بیام توضیح بدم...
ولی یک راهنمایی: هرکسی خواست وظایف یک طلبه رو بدونه کمی این رتبه‌ی تماسها رو که لیست کردم با دقت بیشتری نگاه کنه و همچنین به آیاتی مثل آیه‌ی نفر ، تبلیغ و.. قرآن هم مراجعه کنه کلی جلو می‌افته.
اصلا راحت‌تر از همه، به کتاب منشور روحانیت امام راحل مراجعه کنه.


شما رحمتی زحمت نیستی.
زندگیتان پرنشاط

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی