انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

آخرین نظرات
انصاف‌طلب

سلام
سعی دارم در اینجا مطالبی را منصفانه و به دور از هرگونه گرایشِ شخصی بنویسم.

شما هم نظرات خودتون رو منصفانه بنویسید ولی اگر نظر، از نوع خط قرمزی بود، بصورت خصوصی بفرستید که برای نویسنده‌ی پیام یعنی شما دردسر نشه.

زندگیتان پر نشاط
محمدعلی عطاریه

طبقه بندی موضوعی

منطق ماشین دودی

چهارشنبه, ۳۰ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ب.ظ

یکى از دوستان ما که مرد نکته‏ سنجى است، یک تعبیر بسیار لطیف داشت، اسمش را گذاشته بود منطق ماشین دودى، مى‌‏گفتیم منطق ماشین ‏دودى چیست؟ مى ‏گفت من یک درسى را از قدیم آموخته‌‏ام و جامعه را روى منطق ماشین دودى مى‌‏شناسم.


     وقتى بچه بودم منزلمان در حضرت عبدالعظیم بود و آن زمان قطار راه‌‏آهن به صورت امروز نبود و فقط همین قطار تهران- شاه‏‌عبدالعظیم بود. من مى‏دیدم که قطار وقتى در ایستگاه ایستاده بچه‏ها دورش جمع مى‏شوند و آن را تماشا مى‏کنند و به زبان حال مى‏گویند ببین چه موجود عجیبى است! معلوم بود که یک احترام و عظمتی براى آن قائل هستند. 

     تا قطار ایستاده بود با یک نظر تعظیم و تکریم و احترام و اعجاب به آن نگاه مى‏‌کردند؛

     کم‌‏کم ساعت حرکت قطار مى‌‏رسید و قطار راه مى‏افتاد.  

     همین‏که راه مى‌‏افتاد بچه‏‌ها مى‏‌دویدند، سنگ برمى‌‏داشتند و قطار را مورد حمله قرار مى‌‏دادند.

     من تعجب مى‏‌کردم که اگر به این قطار باید سنگ زد چرا وقتى که ایستاده یک ریگ کوچک هم به آن نمى‌‏زنند، و اگر باید برایش اعجاب قائل بود اعجابِ بیشتر در وقتى است که حرکت مى‌‏کند.

     این معمّا برایم بود تا وقتى که بزرگ شدم و وارد اجتماع شدم. دیدم این قانون کلى زندگى ما ایرانیان است که هرکسى و هر چیزى تا وقتى که ساکن است مورد احترام است. تا ساکت است مورد تعظیم و تبجیل است، اما همین‏که به راه افتاد و یک قدم برداشت نه تنها کسى کمکش نمى‏کند بلکه سنگ است که به طرف او پرتاب مى‏شود.

خودم: گذر زمان ثابت کرد این منطق فقط برای ایرانیان نیست...


اینکه می‌بینیم به سمتِ قطار انقلاب سنگ می‌اندازند نشانه‌ی حرکت داشتنِ انقلاب است و الا به یک کشورِ ثابت نه تنها سنگ نمی‌اندازند بلکه تعظیم هم می‌کنند... دقیقاً مثل دوره‌ی طاغوت که انگلیس و آل سعود و ... به محمدرضا تعظیم می‌کردند...


* * *


کاش مجاز بودم تا فیلم حضور و شناسایی منافقین رو برایتون بارگذاری می‌کردم، به دلایل امنیتی امکانش نیست فقط بدونید چنین اسنادی وجود دارد...



پ.ن:

مجموعه ‏آثار استاد شهید مطهرى، ج‏25، ص: 426

نظرات  (۶)

۳۰ خرداد ۹۷ ، ۲۱:۰۳ chefft.blog.ir 💞💕
ممنون از پست خوبتون🙏
پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم...
زندگیتان پر نشاط
۳۰ خرداد ۹۷ ، ۲۱:۰۴ بهرنگ قدوسی
🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗
پاسخ:
سلام بهرنگ قدوسی
🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗🤗 یعنی چی؟
سنگین بود متوجه نشدم :)
۳۱ خرداد ۹۷ ، ۰۱:۰۸ بهرنگ قدوسی
ادمهای بزرگ سنگین  حرف می زنند🤣🤣🤣🤣🤣🤣

ما کوچیک شماییم

مغز  کوچیک زنگ زده من  کشش درک  مفاهیم والای شما رو نداره  مثل یه مترسک تایید می کنم شما رو   ، چون هرچی شما بگی درسته 😁😁😁
پاسخ:
داداش اینهمه تواضع!!!
تو عمرم ندیده بودم
شما آقایی، چوب کاری نفرما
اون شکلک‌ها که میفرستی برای ما مربع میاد!
۳۱ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۵۱ نوجوان خامنه ای
با افتخار دنبال شدید.
لطقا دنبال کنید.
۳۱ خرداد ۹۷ ، ۱۱:۵۷ نوجوان خامنه ای
با افتخار دنبال شدید.
لطقا دنبال کنید.
پاسخ:
سلام
شما خیلی وقته دنبال میشید 
آرزوی موفقیت
زندگیتان پر نشاط
باعرض سلام و خداقوت,داستان زیبا و آموزنده ای بود,تحرک نشانه جاری. و زنده بودن ولی راکد بودن باعث فساد وتباهی مثل آب که وقتی راکد میشه مرداب و وقتی در حرکته میشه رود و چشمه و هستی میبخشه,اون فیلم که فرمودید مال کی هست؟ اخیرا؟ ممنون از پست خوبتون. زندگیتون پرنشاط
پاسخ:
سلام
کی؟ = حضور منافقین (دار و دسته رجوی) 
یا کِی؟ = اغتشاشات دیماه 96

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی