انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

آخرین نظرات
انصاف‌طلب

سلام
سعی دارم در اینجا مطالبی را منصفانه و به دور از هرگونه گرایشِ شخصی بنویسم.

شما هم نظرات خودتون رو منصفانه بنویسید ولی اگر نظر، از نوع خط قرمزی بود، بصورت خصوصی بفرستید که برای نویسنده‌ی پیام یعنی شما دردسر نشه.

زندگیتان پر نشاط
محمدعلی عطاریه

طبقه بندی موضوعی

خاطره استاد دانشگاه انقلابی

پنجشنبه, ۳۱ خرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ب.ظ

 

خانم روحانی (همسر شهید مطهری) :

     زمانی که استاد در دانشکده الهیات تدریس می‌کردند، روزی برای پذیرش دانشجو، مصاحبه داشتند که یکی از دانشجویان در هنگام مصاحبه دچار لرزش شدید دست می‌شود!

     استاد موضوع را از او جویا می‌شود که این دانشجو خطاب به شهید مطهری می‌گوید: من از شهرستان به تهران آمده‌ام اما زمان مصاحبه یک روز عقب افتاد من هم پولم تمام شده بود بنابراین نتوانستم جایی را برای خوابیدن پیدا کرایه کرده و غذایی برای خوردن تهیه کنم.

     زمانی که استاد مطهری سخنان این پسرِ دانشجو را شنیدند به او گفتند که امروز در مصاحبه شرکت نکن بلکه هفته‌ی آینده با گروه بعد برای شرکت در مصاحبه اقدام کن و این پسر را به همراه خود به خانه آورده و به مدت یک هفته تا زمان مصاحبه از او داخل اتاق کارشان پذیرایی کردند...


* * *


خودم: این رو که می‌خوندم یادِ مصاحبه‌ی دکترای خودم افتادم، بعد از اخذ دکترای روانشناسی بالینی برای دکترای فلسفه اقدام کردم، آزمون کتبی را با موفقیت گذراندم، چند مدت پس از اعلام نتیجه‌ی آزمون، زمان مصاحبه‌ی شفاهی اعلام شد، خودم را آماده کردم و مصاحبه‌ها انجام شد، در پایان از مصاحبه کننده پرسیدم نتیجه را چطور ارزیابی می‌کنید؟

انصافاً صادقانه پاسخ داد: خوب از پسِ آزمون بر آمدید ولی ما سه نفر بیشتر نمی‌خواهیم و این سه نفر رو از قبل انتخاب کرده‌اند...

دلم میخواست دانشگاه رو روی سرشون خراب کنم، ولی فایده‌ای که نداشت، حدود یک ساعتی در شهر دور زدم تا آروم بشم بعد آمدم منزل ادامه‌ی زندگی...


* * *

حالا ما هیچی، یه جوون میره دانشگاه یا یک اداره و سازمان و جایی با این برخورد مواجه میشه، تصور میکنه انقلاب یعنی اینها، نشاط و تحرک از زندگی‌اش میره، 

وظیفه‌ی یک مؤمنِ انقلابی در هر لباسی که هست اینه: نشاط بخشِ زندگیِ دیگران باشه نه بی‌حال کننده و خمودکننده‌ی مردم البته هرکسی به اندازه‌ی توانش...




نظرات  (۲)

۰۱ تیر ۹۷ ، ۱۳:۴۸ مهدی ایرانپور
بسیار عالی بود 
پاسخ:
سلام
خیر مقدم
زندگیتان پر نشاط
باعرض سلام و خداقوت,خاطره قشنگ و آموزند ه ای بود,ایکاش همه کسانی که متصدی چنین اموری هستند به این نکات همچون استاد مطهربی توجه میکردند, در مورد دکترای شمام واقعا متاسف شدم,چون در اطرافمون میبینم جوونهایی که زحمت میکشن و درس میخونن ولی در حقشون بی عدالتی میشه,با فرمایش شما هم در مورد دادن نشاط به زندگی دیگران موافقم,مخصوصا در این. برهه حساس که کشور ما. قرار داره اینکار وظیفه ماست و خواسته رهبرم این هست.ممنون از وقتی که برای ما گذاشتید...زندگی شما و همه مردم کشورم ان شالله پرنشاط باشه همیشه...
پاسخ:
سلام
متشکر از دعای خیرتان
زندگیتان پر نشاط

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی