انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

آخرین نظرات
انصاف‌طلب

سلام
سعی دارم در اینجا مطالبی را منصفانه و به دور از هرگونه گرایشِ شخصی بنویسم.

شما هم نظرات خودتون رو منصفانه بنویسید ولی اگر نظر، از نوع خط قرمزی بود، بصورت خصوصی بفرستید که برای نویسنده‌ی پیام یعنی شما دردسر نشه.

زندگیتان پر نشاط
محمدعلی عطاریه

طبقه بندی موضوعی

دینِ دلبخواه

يكشنبه, ۱۰ تیر ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ب.ظ

 

گاهی مواقع طوری حرف میزنیم که دلمون میخواد و دین این ادبیات رو نمیپذیره!

آیت الله وحید خراسانی در پاسخ به استفتائی (سال۸۷) مطلبی فرمودند، چند روز پیش طی دیدار آقای اراکی آیت الله وحید به همون استفتاء اشاره کردند و خبرگزاری ها هم اون جلسه رو بازنشر دادند

در لا به لای نظرات مخاطبین دیدم یکی گفته "این حرفها مال خود شماست ربطی به آقای وحید ندارد. بهتر است خود آقای وحید در این باره اظهار نظر کنند و در سایت خودشان بگذارند."

قبل از این مطلب رفتم دنبال همون استفتای آقای وحید و بحمدلله پیداش کردم ولی با دیدن این پیام تعجب خیلی کردم!

آخه جستجو نکرده و نگشته چرا میگه "این حرفها مال خود شماست ربطی به آقای وحید ندارد." !!!

متأسفانه خیلی از مردم اینطور هستند، چون دلشون میخواد مثلاً فلان طور باشه نمیخوان واقعیت رو بپذیرند...


یک خاطره:

در مسجد ... سخنرانی می‌کردم (از مساجد مشهورِ استان خودشون بود) بعد از سخنرانی عده‌ای از صف اولی‌ها بنا کردن به اعتراض (صحبت‌‌های من بیشتر جنبه‌ی مسائل خانواده داره حتی سیاسی‌هاش) 

موضوع اون شب این بود که در خانواده‌]ا باید ببینیم چطور زندگی می‌کنیم ، یک وقت نشه یک عروسک به ما بدند و ما مشغول شویم و خیال کنیم زندگی واقعی هست و بعد اشاره کردم به آیات قرآن و نهایتاً گفتم میشه یک امام حسین ع هم به ما نشون بدن که واقعی نیست و ...


اومدن اعتراض کردند که تو چرا این چیزها رو گفتی؟ گفتم بابا آیه قرآنه... قرآنمو باز کردم و نشون دادم "نگاه کنید اینم آیه!" یکی داد زد و گفت " این قرآنِ تو هست نه ما!"

دیگه حرفی برای گفتن نداشتم...


خلاصه اینکه وقتی داریم نظر میدیم (چه در فضای مجازی و چه در فضای غیر مجازی) مواظب باشیم به حق نظر بدیم نه به دلخواه خودمون.


این لینک استفتاء آیت الله وحید خراسانی


مدت زمان تقریبی تهیه این پست (نگارش متن+ساخت تصویر) ۴۰دقیقه




نظرات  (۴)

باعرض سلام و خداقوت,به موضوع خیلی خوبی اشاره کردید,متاسفانه بعضی ها بدون تحقیق یک حرفی میزنن یا شبهه ای رو نشر میدن( دیدم چنین مواردی رو در اطرافم) درنتیجه باعث میشن. چندنفر دیگه که اهل تحقیق نیستن گمراه بشن,موافقم با شما هر وقت سلیقه مون در نظرات دخالت میدیم دیگه منصفانه نگاه نمیکنیم,در مورد خاطره ای که گفتید,میشه لطفن بگید چه آیه ای رو بهشون نشون دادید؟ حتما قرآنشون فرق داره با شما که اینقدر تو زندگیشون مشکل دارند این افراد!!! ابنها طلق فرمایش قرآن. مومن به برخی آیات و کافر به برخی آیات دیگر هستن, کاش همیشه موضاعات مثل خانواده. در مساجد ما گفته بشن...ممنون از پست خوبتون.یاعلی
پاسخ:
سلام علیکم
بله درسته
زندگیتان پر نشاط
۱۱ تیر ۹۷ ، ۰۶:۰۱ مهدی سلمانی ماهینی
یکی داد زد و گفت " این قرآنِ تو هست نه ما!"

طنز جالبی بود
پاسخ:
سلام
دقیقاً خودمم همین حس رو داشتم در کمال تعجب خنده‌ام گرفته بود...
زندگیتان پر نشاط
۰۲ آذر ۹۷ ، ۱۰:۱۹ مشکات هدایت
سلام . این افراد مثل اینکه کسی نبوده این حرف ها بهشون بگه غیر منتظره بوده براشون عناد دارن نسبت به پذیرش این حرف ها اینقدر ذائقه مردم عوض کردن که این مسائل غیر قابل باوره براشون ،اما اینکه نسبت به حرف های حاج آقاوحید  خراسانی این حرفدها زدن از روی نادآگاهی به موضوع بوده چون با باورهای خودشون تضاد داره با اون مخالفت میکنن ،یادمه تو یک مسجدی سخنرانی داشتید اگر اشتباه نکنم درباره کلیدهای طلایی زندگی بهتر بود به این نکته اشاره کردیدکه  مراقب  باشیم اسلام اسباب بازی دستمون میدن ،میگن این اسلام واقعیه ،خیلی جالب بود .سخنرانی ها میرم همه مطالب یادداشت برداری میکنم برای شما هم یادداشت کردم تو وبلاگ تون بزارید خیلی خوب میشه .
پاسخ:
سلام علیکم
متشکر از پیگیریتون
یادداشت‌ها حاکی از دریافتهای شخصی افراد هست برای همین نه تنها یادداشت بلکه صوت‌هایی که پیداه سازی میشن هم نیاز به بازنگری دارند ، پس در درجه اول لازم است یادداشت‌ها بازدید و ویرایش شوند ؛ از طرفی در فضای مجازی کمتر افرادی هستند که به متنهای طولانی توجهی داشته باشند برای همین بنده برای بازنگری که فرصت زیادی از من میگره وقتی نمی‌گذارم...
خلاصه: یادداشتها بازنگری نیاز داره، بازنگری وقت زیادی میبره، مردم هم که وقت نمیذارن متن طولانی بخونند، خودمم که وقتم کمه و نمیتونم بازنگری کنم ، نتیجه: فعلا انتشار یادداشتها به صلاح نیست.
زندگیتان پر نشاط اجرتان با دردانه‌ی عالم امکان مهدی صاحب الزمان روحی له الفدا
۰۳ آذر ۹۷ ، ۱۲:۵۸ مشکات هدایت
متشکر از دعای خیرتون .زیر پرچم امام عصر روحی له الفدا مستدام ،قلم تان پایدار .

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی