انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

آخرین نظرات
انصاف‌طلب

سلام
سعی دارم در اینجا مطالبی را منصفانه و به دور از هرگونه گرایشِ شخصی بنویسم.

شما هم نظرات خودتون رو منصفانه بنویسید ولی اگر نظر، از نوع خط قرمزی بود، بصورت خصوصی بفرستید که برای نویسنده‌ی پیام یعنی شما دردسر نشه.

زندگیتان پر نشاط
محمدعلی عطاریه

طبقه بندی موضوعی

بسیجی‌ها آدمهای نفهمی هستند...

چهارشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۷، ۰۹:۰۰ ب.ظ

برگشت از مشهد؛ خاطره دوم....

لابلای صحبتش گفت بسیجی‌ها آدمهای نفهمی هستند و احساساتی تصمیم می‌گیرند. برای مثالش از این جملات استفاده کرد : همین حسین فهمیده، جو گیر شد، بچه‌ی بیچاره خودش رو از بین برد...

    خیلی جوش آوردم اما میدونستم از روی تکنیک رفتار جمعی در رسانه‌ها [نوعی از تکنیک جنگ روانی] هست که این حرفها رو میزنه...

مادر بود ، ولی مادری جوان و پر هیجان ...

گفتم: مرد عنکبوتی رو دیدی؟!

گفت کدوم قسمتش؟

گفتم فرقی نداره هرکدومش...

گفت : آره دیدم

پرسیدم: چطور یک عنکبوت نیش زد و اون پسرِ بی عُرضه تبدیل شد به مرد عنکبوتی؟! مردی که در مقابل ظالم در حدّ جان می‌ایسته... حتی حاضره خودش رو به کشتن بده، حالا اون چون قهرمان فیلم بود و باید زنده می موند تا فیلم ادامه پیدا کنه، هیچ وقت کشته نمیشه....


مرد عنکبوتی (قهرمان خیالی‌ای که) از شیره‌ی جانش مایه گذاشته تا سرنشین‌های یک قطار شهری (حدود ۵۰ نفر) را نجات دهد


شهید فهمیده (قهرمان واقعی‌ای که) از جانِ خودش گذشت تا مقابل ظلم بایستد و نه ۵۰ نفر آدم بلکه در نجات تاریخ نقش ایفا کرد

یعنی خدا، پیغمبر امامانمون به اندازه نیش عنکبوت نمیتونن به آدم قدرت بِدَن که به اندازه توانِمون در مقابل ظالم بایستیم؟!

  

شما که هرچی رو قبول نداشته باشی، دین رو قبول داری!؟

سکوت عجیبی حاکم شد و گذاشتم در این سکوت کمی تنها باشه چون باید صبر می‌کردم تا مطلب رو با فکرِ خودش و آزادانه قبول کنه...

که خدا رو شکر جوابش رو هم گرفتم، بعد کمی سکوت گفت : ای کاش اینها [امثال شهید فهمیده زنده] بودن و مسئول مملکت ما میشدن...






پیشنهاد:

     خودتون رو بگذارید جای اون بنده خدا و با هم این گفتگو رو ادامه بدیم تا مطلب پخته تر بشه. 

     برای اینکه گفتگوی خوبی شکل بگیره از شعار دادن و نصیحت کردن و شکایت کردن پرهیز کنیم.

قبول؟




نظرات  (۷)

۱۷ مرداد ۹۷ ، ۲۱:۵۳ chefft.blog.ir 💞💕
سلام
کاش مسئولین هم به اندازه ی شهدا برای ایران ایثار داشتن، نه به اندازه ی شهدا، یک سوم شهدا هم کافی بود
پاسخ:
سلام
....
زندگیتان پر نشاط
با عرض سلام استاد,خیلی تکنیک خوبی یاد دادین,البته نیاز به سعه صدر و صبر داره...انشالله بتونیم از این روشها استفاده کنیم,واقعا صبر بعد جوش اوردن یک مهارت بزرگ که باید سعی زیادی در بدست اوردنش کرد اینجوری هم خودمون آرامش پیدا میکنیم و هم طرف مقابل بهتر حقیقت میپذیره.ممنون..یاعلی
پاسخ:
سلام
یا علی
زندگیتان پر نشاط
سلام
مدت هاست خیلی چیزهارو قاطی پاتی کردیم... مقصر هم خودمونیم ک هرچیزی رو توجایگاه خودش تفسیر و تعریف نمیکنیم...
پاسخ:
سلام
متوجه منظورتون نشدم
کاش کمی توضیح بدید، البته مثال هم بزنید ممنون میشم
زندگیتان پر نشاط
۱۸ مرداد ۹۷ ، ۰۸:۱۵ آقای مُرَّدَد
سلام البته با این موافق نیستم که کاش شهدا زنده بودند و .....
شهدا چون شهید شدند، شاخص شدند. خیلی از مسئولین امروز هستند که در جنگ بودند. قهرمان بودند. جان فشانی کردند. شهید نشدند و امروز خون می‌مکند.
از مثالِ شما درمورد قهرمانان واقعی و تلنگری که معصومین و بزرگان دین میتونن زده باشن، خیلی خیلی خیلی زیاد خوشم اومد. از این مثال هایی که به ظاهر فانتزی شروع میشه و بعد در عین ناباوری میخ خودشو به روح و روان طرف مقابل میکوبه، دوست دارم. من فکر میکنم قلب اون خانم هم راضی به بیان حرفهایی که از دهانش بیرون میومد نبوده و الا کسی که قلبش هم آنگونه فکر کنه، انقدر زود، تسلیمِ حرفِ حق نمیشه. باید اندیشید که این فاصله ی زمین تا آسمونِ قلب و زبان اون خانم چطور به وجود آمده. 
پاسخ:
سلام
بخش مهمی از مشکلات ما کم کاری مذهبی‌ها و پر کاری دشمنان هست...


زندگیتان پر نشاط
۱۸ مرداد ۹۷ ، ۱۹:۳۶ انصارالمهدی
سلام علیکم .

متاسفانه آنطور ه باید وشاید این حماسه های تاریخی مملو از ایثاروفداکاری برای مردم تبین نکردند یعی نخواستند تبین کنند،

درعوض شخصیت های داستانی وکارتونی در نقش شخصیی که شعارآزادی و نجات بخشی و مبارزه با ظلم داره آنقدر پررنگ جلوه دادند ه کودکان ما از آرمان ها ی شهید وشهادت دور شدند.

البته الحدلله دارن فرهنگ شهید شهادت از کتب درسی حذف می کنندبه برکت سند ننگین خیانت بار ۲۰۳۰_
امثال هری پاتر ،بتمن ،مرد عنکوتی و.....الگو برای کودک ونوجوان ما ساختند . داخل پرانتز (اشاربه نظریات خرافی درباب ظهورمنجی داره) بهائیت و.....


پایدار ومستدام باشید .
 
پاسخ:
سلام علیکم
متاسفانه
....
زندگیتان پر نشاط
سلام
چندروز پیش خونه یکی از اقوام بودم، حرف سگ نگه داشتن شد برگشتم گفتم سگ نجسه و من خونه کسی ک سگ نگه داره نمیرم یهو به من براق شدن ک این حرف آخونداست و کجای قران گفته سگ نجسه، منم اون آیه منع خوردن گوشت سگ و گفتم دیدم اونجا گفته گوشتش نجسه خودشو آخوندای دزده جیب مردم زن نجس اعلام کردن. ... گفتم اینا دین خداست گفتن اینا رو آخوندا از خودشون در آوردن و ما هم آخوندا رو قبول نداریم، بهشون میگم باشه آخوندا رو قبول هم نداشته باشی دین خدا ک عوض نمیشه. ... یکم بحث کردم دیدم دلش ازجای دیگه پره چون بیکاره و وضعیت خوب معاش نداره به زمین و زمان گیر میداد منم گذاشتم گیرشو بده....
مثالم نمیدونم بفایده بود یا خیر
خیلی مفاهیم و چیزها رو باهم قاطی کردیم، مثل بانکداری اسلامی، حکومت اسلامی و...
پاسخ:
سلام مرد! 
(اسمتو میارم حس خوبی بهم دست میده دیدی بعضی‌ها میگن مرد صداشون کلفت میشه؟ منم یه همچین حسی بهم دست میده، مـــــرد!)
بگذریم
مثالت عااالی بود
بفایده‌ی بفایده
در مورد موضوعاتی که پسوند اسلامی بهش اضافه کردند خودم از "اسلام مالی" استفاده می‌کنم مثلا بانکداری اسلام مالی شده، درسهای اسلام مالی و ... چون چیزی اسلامی نشده، همه اسلام مالی شدند تا مردم رو ...
بازم بگذریم
زندگیتون پر نشاط


سلام حاجی جان
احسنت، خیلی به موقع و زیبا جوابش رو دادین و قطعا اون لحضه خدا بهتون قدرت پاسخگویی رو میده:)
من تازه با وبتون آشنا شدم، خیلی خوشحالم که وبلاگنویسی رو انتخاب کردین:)

راه فهمیده ها پر رهرو:)

+اگه قالب رایگان خواستین من در خدمتم:)
پاسخ:
سلام رضا جان (اگه اسمتون همین باشه)
واقعاً همین که گفتی درسته، گاهی به حدی تابلو کمک می‌کنه که خودمم حس می‌کنم و شروع می‌کنم به یادداشت برداری از گفته‌ی خودم! :)
امیدوارم از مطالب وبلاگ لذت ببرید
زندگیتون پر نشاط
به وبلاگ شما هم سر زدم
ماشا الله هنرمندید...
خخدا برکت بده

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی