انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

آخرین نظرات
انصاف‌طلب

سلام
سعی دارم در اینجا مطالبی را منصفانه و به دور از هرگونه گرایشِ شخصی بنویسم.

شما هم نظرات خودتون رو منصفانه بنویسید ولی اگر نظر، از نوع خط قرمزی بود، بصورت خصوصی بفرستید که برای نویسنده‌ی پیام یعنی شما دردسر نشه.

زندگیتان پر نشاط
محمدعلی عطاریه

طبقه بندی موضوعی

 حکومت اسلامی

در یک مقاله‌ای خواندم: حکومت به دست چه کسی باشد؟

بعد اینطور شروع کرد: فرض می‌کنیم اسلام دین خشونت نیست و تئوری ترور در اسلام وجود ندارد و همه چیز خوب است و قرار شد دانشمندان تصمیم بگیرند حکومت اسلامی در جهان فراگیر شود

به نظر شما کدام گروه از احزاب سیاسی اسلامی صلاحیت حکومت جهانی را دارد؟ :


1. طالبان؟

2. داعش؟


با خودم گفتم کاش پیش نویسنده بودم و می‌گفتم:

به روح اعتقاد داری؟

اگر میگفت آره می‌گفتم  تو روحت نامرد حقه باز

اگر هم میگفت نه! میگفتم تو اعتقادت...

آخه لامصبِ کلاه بردار، اسلام فقط دوتا حزب سیاسی داره؟

اونم این دوتا؟

اینها رو که خودتون ساختید...

لااقل این حزب سیاسی حاکم بر ایران رو هم می‌گفتید تا دلمون خوش بشه، منظورم حزبی هست که از روز اول انقلاب سیاست رو به دست گرفته (جریان تجدید نظر طلب) 


عزیزم فراموش نکن اسلام فقط یک حزب داره اون هم حزب ولایت که اصلِ ولایت رو برای خدا می‌دونه و میگه اگر پیامبر هم ولایت پیدا کرد صدقه‌سری خداست چه رسد به ولایت فقیه...

همین اسلام میگه ولایت یعنی مشاکلت، مصلحت و محبت؛ یعنی اگر هر کدوم از این سه مفهوم در حکومت و حکومت‌پذیری وجود نداشته باشه فاتحه‌ی سیاست اسلامی خونده هست...

[جهت مطالعه بیشتر در زمینه ولایت اسلامی به کتاب ولایت اسلامی که در وبلاگ قرار گرفته مراجعه کنید]


دستاورد:

     یکی از شیوه‌های ایجاد بینش و یا تغییر بینش نگارش مقالات و آثار به ظاهر علمی است که مقاله بالا یکی از همین مقالاته خیلی باید مواظب باشیم که از کجا تغذیه میشیم...

     نکته بعدی اینکه ماها چه خوب باشیم چه بد باشیم سربازِ اسلامیم یعنی به هرکدوم از ما به اصطلاح مسلمونها نگاه میکنن میگن خب این مسلمونه دیگه پس اسلام همینه به زبون دیگه آنچه انجام میدهیم می‌شود نمایش اسلام، ما میشیم زبانِ اسلام و مردم بر اساس رفتار ما تصمیم می‌گیرند که نگاهشون به اسلام چطور باشه و یا مسلمان بشن یا نشن و ...

     به کوتاهیِ دیگران نگاه نکنیم خودمون قد عَلَم کنیم و بگیم من مسلمونم "أنا اول المسلمین...."

خلاصه : ورودی و خروجی خودمون رو مواظب باشیم هر چیزی رو وارد ذهن و اندیشه نکنیم تا هر رفتاری از خودمون نشون ندیم...



خدا قوت سرباز اسلام




نظرات  (۳)

۰۹ مهر ۹۷ ، ۲۱:۴۵ بابای نرگس
سلام.
امیدوارم سرباز اسلام باشیم...
مطلب خوبی بود حاجی جان.
نگاه جدیدی به حزب و مسلمانی پیدا کردم 
و این که متاسفانه بسیاری از اروپایی ها الان از ما مسلمان ترند، نمونش همین گردشگر دور دنیا که چند روز پیش اومد توی جنگل های شمال و گفت این چه وضعشه؟ بعد کیسه زباله رو گرفت دستش و شروع کرد به جمع کردن زباله هایی که ما ریختیم...
این مثال کوچیکش بود، مثال بزرگترش مثلا بانکداریمون هستش...

دامون واستون تنگ شده بود حاجی جان...
مثل همیشه استفاده کردیم...
التماس دعا
پاسخ:
سلام بابای نرگس
مثالهای خوبی مطرح کردی
دلتنگی دوطرفه هست عزیز
زندگیتان پر نشاط
ملتمس دعای خیر
سلام استاد
خیلی جالب بود 
تا الان به ولایت فقیه اینجوری نگاه نکرده بودم 
خوشحالم که با وبلاگتون آشنا شدم 
راستشو بخواهید دنبال مطالب س@ک@س بودم که نمیدونم چجوری سر از منبر شما درآوردم 
خدا منو ببخشه
پاسخ:
سلام علیکم
زندگیتان پر نشاط
باعرض سلام,خیلی وقت بود که منتظر پست جدیدی ازتون بودم استاد,خوشحال شدم پست جدید گذاشتید...مطالبتون مثل همیشه زیبا و کاربردی بود, اینکه فرمودید رفتار ما به عنوان یک مسلمان در دیگران تاثیر دارد قبول دارم,ولی مردم ما هم باید متوجه بشون که رفتار هر کسی روبه پای دین و اسلام نذارن و بادقت به اطرافشون نگاه کنن تا مسلمونای واقعی رو هم بشناسن و بدبین نباشن به همه انشالله بتونیم سرباز خوبی برای اسلام باشیم زندگیتون پرنشاط استاد
پاسخ:
سلام علیکم
زندگیتان پر نشاط

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی