انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

آخرین نظرات
انصاف‌طلب

سلام
سعی دارم در اینجا مطالبی را منصفانه و به دور از هرگونه گرایشِ شخصی بنویسم.

شما هم نظرات خودتون رو منصفانه بنویسید ولی اگر نظر، از نوع خط قرمزی بود، بصورت خصوصی بفرستید که برای نویسنده‌ی پیام یعنی شما دردسر نشه.

زندگیتان پر نشاط
محمدعلی عطاریه

طبقه بندی موضوعی

ذلت کاپیتولاسیون قسمت اول

چهارشنبه, ۱۸ مهر ۱۳۹۷، ۰۸:۰۰ ب.ظ

پس از توطئه‌‏هاى «لایحه انجمنهاى ایالتى و ولایتى» و «انقلاب سفید»، احیاى کاپیتولاسیون یا «قضاوت کنسولى» طرح جدیدى بود که شاه ایران براى تثبیت حاکمیت امریکا بر ایران و به منظور جلب حمایت هر چه بیشتر آنها از خود، تن به ذلتِ پذیرش آن داد..

این توطئه جدید لایحه‌‏اى بود که به موجب آن آمریکاییان مقیم ایران از مصونیتى سیاسى همانند دیپلماتها برخوردار مى‏‌شدند.

     کاپیتولاسیون عبارت است از نظام قضاوت کنسولى و برخى تضمین‏ها و امتیازات و مصونیت‏هاى قضایى‏که به موجب تصمیمات یک‌جانبه به‏ أتباع و دولت‌هاى بیگانه ‏داده ‏مى‌‏شود.

در نظام کاپیتولاسیون، رسیدگى به جرایم اتباع بیگانه از حدود صلاحیت مقامات قضایى محلى خارج بوده، آنها تابع صلاحیت مقامات و به ویژه مأمورین کنسولى و سیاسى دولت متبوعه خود محسوب مى‌‏شدند.


 تاریخ به وقت امروز : 

پس از توطئه‌های  برجام ، 2030 و 2035 ، پیوستن به FATF طرح جدیدی بود که دولت ایران به منظور جلب حل مشکلات آمریکا تن به ذلّت پذیرش آن داد، بماند که این رفتار دولت و مجلس باعث شد تا به تثبیت حاکمیت آمریکا نیز کمک شود.

این توطئه جدید لایحه‏اى بود که به موجب آن قلدران بین‌المللی از مصونیت چندجانبه برخوردار مى‌‏شدند.

     با پیوستن به FATF دولت اجازه می‌دهد که به موجب تصمیمات یک‌جانبه دولتهاى بیگانه ‏‏مى‏توانند علیه امور اقتصادیِ ملّی حکومت و ملت ایران حکم کنند.

     طبق این قرارداد، تمامی امور مالی ایران تحت نظارت و قضاوت قلدر بین المللی قرار گرفته و هرگونه تصمیم از حدود صلاحیت مقامات داخلی خارج می‌باشد و آنها تابع صلاح‌دید مقامات به ویژه مأمورین بین المللی و سیاسى دولت متبوعه خود محسوب مى‌‏شوند.


****


اونهایی که میگن ما مگه صغیر یا مجنونیم که ولی فقیه بخواهیم! FATF یعنی تو سفیه هستی و پولت رو حروم می‌کنی... یعنی تو نمی‌فهمی کجا باید خرج کنی برای همین من باید نظارت کنم و نظر بدم...




نظرات  (۲)

۱۹ مهر ۹۷ ، ۱۶:۳۱ یاوران مهدی موعود
سلام علیکم خداقوت 
بیداری ملت ،مطالبه گری مردم از دولت و مجلس ،دشمن شناشی ،ضرورت جامعه 
تشکر از تلاش مستمرتون 
پاسخ:
سلام و خدا قوت خدمت شما
متشکر از حضور و پی‌گیری شما
زندگیتان پر نشاط
با عرض سلام و خداقوت,واقعا درسته که میگن تاریخ تکرار میشه,این روش تطبیق سازی تاریخی شمام. مفید و کلی کد به آدم میده..کاپیتولاسیون واقعا یک ننگ برای ملت ما بود,ای کاش مردم و نمایندگانشون در مجلس مثل مردم آن زمان به حرف رهبرشون گوش یدادن تا این کاپیتولاسیون قرن 21 تصویب نمیشد...واقعا کسی که از ولایت پاک ولی فقیه گریزان شایسته ولایت گرگهایی مثل آمریکاس...امروز ی بنده خدایی میگفت اگه ما فقط عقلمون تو هر کاری که میخوایم بکنیم به کار گرفته و تفکر کنیم(همانطور که قرآن گفته لعلکم تعقلون)کلی از مشکلات ما حل میشه,فکر به اینکه چرا دارم اینکار انجام میدم و با چه هدفی؟!!(از یک کار ساده مثل حتی راه رفتن تا انجام واجبات و عبادات)این تفکر که انسان از 70 سال عبادت بیشتر جلو میندازه...کاش عبرت بگیریم از این حوادث..یاعلی
پاسخ:
به امید روزی که مردم هرکسی رو سرجای خودش بگذارند...
مثلا از نماینده مجلس انتظار خیابون سازی و ... نداشته باشند...

زندگیتان پر نشاط

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی