انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

انصاف‌طلب

.پیامبر اکرم ص: انصاف طلب مؤمن حقیقی است

آخرین نظرات
انصاف‌طلب

سلام
سعی دارم در اینجا مطالبی را منصفانه و به دور از هرگونه گرایشِ شخصی بنویسم.

شما هم نظرات خودتون رو منصفانه بنویسید ولی اگر نظر، از نوع خط قرمزی بود، بصورت خصوصی بفرستید که برای نویسنده‌ی پیام یعنی شما دردسر نشه.

زندگیتان پر نشاط
محمدعلی عطاریه

طبقه بندی موضوعی

خیلی خلاصه به عرض می‌رسونم:

این جلسه با حضور کارشناسانی از مرکز مطالعات ایرانی آنکارا برگزار شد.

      حقی اویغور  [معاون رئیس «مرکز مطالعات ایران» و مدیر این نشست] گفت: بزرگترین چالش [ایران در دوران قبل از آقای روحانی] تورم بالا و [نوع] رابطه با غرب به ویژه موضوع هسته‌ای بود. او با دادن وعده‌های در رابطه با اصلاح این وضع به عنوان رئیس جمهور انتخاب شد.


      اسماعیل ساری  [کارشناس سیاست خارجی ایران در این مرکز] به بررسی مسائل سیاسی ایران در دوره روحانی پرداخت و گفت: ایران در سیاست خارجی بر خلاف تصور که گفته می‌شود دینی و ایدئولوژیک است، بر اساس پراگماتیست [۱] عمل می کند.

      در مورد مذاکره با کشورهای 5+1 گفت : در اصل مذاکره با آمریکا بود[۲] و سیاست خارجی ایران در این دوره ایران راه عدم تعهد و سازش را پیش گرفته و آمریکا نیز به ایران برای ایفای نقش در خاورمیانه اجازه داده است.


     مراد اصلان  [دانشیار دانشگاه یلدریم بایزید آنکارا] : ایران برای سال آینده رشد 8% را در نظر گرفته که برای رسیدن به آن و افزایش تولید به حدود 250 میلیارد دلار نیاز دارد. با توجه به تحریم های وضع شده علیه این کشور و عدم اشتیاق سرمایه گذاران خارجی امکان رسیدن به این هدف غیرممکن به نظر می رسد.


چرا اینها رو گفتم؟

     چون نگاه جهانی به داخل ایران رو اگه ندونیم نمیتونیم در مورد تصمیمات بعدی وکلای خودمون اظهار نظر کنیم و حتی در انتخابات نمیدونیم کی باعث آبرو میشه و کی باعث بی آبرویی و همینطور وقتی ما انتظار داریم اسلام کمک کنه موفق بشیم باید ببینیم کدوم آدم مسلمون هست و کارِ دینی انجام میده نه اینکه عمامه بر سر گذاشته باشه ولی رفتارش غیر دینی ...


مشارکت در بخش نظرات فراموش نشه

وقتی مشارکت نمی‌کنید منم تصور میکنم مطالب براتون مهم نیست در نتیجه ارزش وقت گذاشتن برای ارائه رو نداره


پ.ن:

۱. اعتقاد به اینکه چاره‌ای نداریم جز اینکه باید وضع موجود [مثلا کدخدا بودنِ آمریکا را] بپذیریم؛ این تفکر در تثبیت فرهنگ سکولار بارز است[طاهری، حبیب‌الله، بررسی مبانی فرهنگ غرب و پیامدهای آن، ص۱۴۵، قم، بوستان کتاب، ۱۳۸۳، چاپ اول.]

۲. یعنی در سطح بین الملل اینطور میگن : وقتی آمریکا کشید کنار عملاً مذاکره منتفی شده در نتیجه مردم ایران چقدر ... هستند که ... بگذریم.

نظرات  (۶)

۲۳ مهر ۹۷ ، ۲۲:۰۷ مشکات هدایت
سلام .
کارشناسان وصاحب نظران خارجی چه تحلیل جالبی نسبت به مسائل اقتصادی و سیاسی ایران در خاورمیانه دارند اگر تو انتخابات به این موارد توجه کنیم تفکر سکولار (غیر دینی) و دینی  بدونیم و با نگاه به آینده و همه جانبه وموشکافانه تصمیم درست بگیریم درصد زیادی از مشکلات اقتصادی ،سیاسی و...   حل خواهد شد .
پاسخ:
سلام
چون مملکتشون براشون مهمه و غیرت دارند وضعیت کشورهای، دوست، دشمن، همسایه و ... رو بررسی می‌کنند...
ظاهرا در مملکت ما غیــــرتِ خون بعضی‌ها کمه و باید دارو مصرف کنند!
زندگیتان پر نشاط
۲۳ مهر ۹۷ ، ۲۳:۱۸ بابای نرگس
نمیدونم
خیلی نمیشه بحث کرد
آیا فقط این دو جمله مطرح شده اونجا؟
به نظرم بهتر بود جزییات بیشتری راجع به مباحثشون می گفتید...
پاسخ:
سلام
جملات زیادی ردّ  بدل شده حدود 47 صفحه A4 به زبان انگلیسی که از طرفی ترجمه و تایپ ترجمه و از طرفی دیگر کمبودِ شدید وقت خودم اجازه نمیده بشینم و کل متن رو پیدا کنم ولی اهمیت موضوعش باعث شد که گزارشی از جلسه رو تقدیم کنم.
هر موضوعی که مورد گفتگو قرار میگیره یک استخون داره و یک گوشت و پوست، مهمترین قسمتِ گفتگو همون استخونِ بحثه که واقعاً جون کندن میخواد تا طراحی بشه...
در گزارش‌هایی هم که از کتاب یا جلسات یا ... ارائه می‌کنم سعی می‌کنم استخون بحث رو پیدا کنم و همون رو مطرح کنم...
این پست هم مثل همونه، یعنی اساس مباحث همین چند تا جمله بود...
مثلا امام خامنه‌ای حدود ۴۰ دقیقه صحبت می‌کنند و در مورد استکبار و دشمنی آمریکا و راهکارهای مقابله صحبت می‌کنند، بعد متخصصین با ارائه نقشه ذهن و ساختار، کل حرف رو در چند جمله مطرح می‌کنند این میشه همون استخون بحث...
دعا کنید خدا به من وسعتِ وقت بده تا بتونم انجام وظیفه کنم.
زندگیتان پر نشاط
سلام
به نظرم همین که  فکر کنیم دیگران چه دیدی نسبت به ما دارن و آبرو داشتن و بی آبرویی رو در نظر دیگران خلاصه کنیم و به اصطلاح اعتبار پاسپورتمون برامون مهم باشه به جایی نمیرسیم
به نظرم به درک که کل دنیا چی فکر میکنن و به درک که پاسپورتمون هیچ جای دنیا ارزشی نداره و به درک که فلان اندیشمند غربی راجع به کشورم چه نظری داره و از این قبیل ... البته این به درک واسه وقتیه که من از درون هیچی ندارم و یه مشت آدم بی خاصیت و خائن در راس امورن، یه عده نادون و نفهم هم بهشون رای میدن
حاج آقا هی من میخوام اینجا چیزی ننویسم هی شما اصرار کن!

باعرض سلام و خداقوت, 1-ممنونیم از شما که با همه مشغله ای که دارید اینجا. هنوز مطلب میذارید و هم جواب سوالات مارو میدید و اصل و استخون مباحث در اختیار ما میذارید 2-انصافا ابن نگاه دقیق و درستی که این کارشناسا داشتن نصف کارشناسای داخلی ما نداشتن و ندارن متاسفانه,اگه داشتن که خیلی از مشکلات ما حل میشد 3-واقعا جای تحسین داره که ی کشور اینقدر تو مسایل اقتصادیش وارد باشه که حتی بیاد برای کشورهای دیگه چنین همایشهایی بگیره باتشکر...زندگیتون پرنشاط...
پاسخ:
سلام
نگاه کارشناسان داخلی هم همینه ولی بلندگو دست‌شون نیست... برای همین صداشون به جایی نمی‌رسه
وقتی صداشون نرسید گفتمان درست نمیشه و مسئولین تنبل هم یک کنار مینشینند تا سایه خودش بیاد چون اصلا اطلاع و مطالبه‌ی عمومی وجود نداره
بنابراین مسئولین هم کاری برای حل مشکلات انجام نمیدن..
باورتون میشه چند قدمی وزارت خونه‌ی ... [که به قول رهبر میشد پیاده از وزارت خونه تا اونجا رفت] دانشگاه قابلیت ساخت یک توربین رو داشته ولی وزیر محترم به خاطر تنبلی یا هر چیز دیگه به خارج از کشور سفارش داد بعداً متوجه شد که إی دلِ غافل، دانشگاه شریف توربین با کیفیت تری رو ساخته بود....
در کشور خودمون هم همایشهای مختلف و تخصصی در این زمینه‌]ا برگزار میشه
اطلاع رسانی ضعیفه...

اینقدر توی سر کشور خودمون نزنید لطفاً من یک آدمِ بسیار غیرتی هستم... به غیرتم بر میخوره

زندگیتون با نشاط

اگه از کامنت من این برداشت کردید که دارم توی سر کشورم میزنم باید بگم. اتفاقا عاشق ایران جمهوریش هستم و هیچ جای دنیا رو هم با ایران عوض نمیکنم با همه کم و زیادایی که داره...اگه هم ناخواسته این رو در نظراتم رسوندم. از روی عمد نبوده,مثل کشورم برای من مثل اون پدر دوست داشتنی که شاید گاهی سرت دادم بزنه یا سرزنشتم بکنه و دلتم. بگیره ازش ولی هیچ وقت به افراد غریبه اجازه ی توهین به. پدرت نمیدی و همچنان دوستش داری و با کس دیگه ای عوضش نمیکنی با همه ی کمبودهای هم که داره... ی بخشی از شعر سالار عقیلی رو که خیلی دوستش دارم در پایان میگم: وطنم ای شکوه پابرجا/در دل التهاب دورانها/کشور روزهای دشوار/زخمی سربلند بحرانها/ایستادی به جنگ رو در رو/خنجر از پشت میزند دشمن/گویی از ما در نهان برما/وطنم پشت حیله را بشکن....یاعلی
پاسخ:
متشکر از توضیحات 
عاقبت به شهادت بشید ان شاء الله
۰۳ آبان ۹۷ ، ۱۰:۵۸ یه بنده خدا
سلام نظرات کارشناسان جالب بود 
و پراگماتیست:همون نظریه جبر هست که از زمان معاویه بر ذهن مردم تزریق شده؟؟
پاسخ:
شبیه به اون هست
نه کمی فرق داره بالاخره معاویه یک زر ورقی از اسلام روی جبر خودش می‌کشید...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی