فریب رسانهای
شارلاتانیسم رسانهای یعنی اینکه یک رسانه خبر را طوری نشر دهد که مخاطب حقیقت را برداشت نکند،
در روزنامهها این نوع مغالطات زیاد دیده میشود مثلا یک تیتر مینویسند که میخواهند به مخاطبشان همان را القاء کنند نه اینکه واقعیت باشد.
مثلا: روزنامه آفتاب [طرفدار سرسخت دولت و بالتبع سبزیجات] به اسم آقای علی مطهری و آقای عسگری تیتر میزند و طوری وانمود میند که انگار این دو تیتر مجزا هستند ولی هر دو کلام مربوط به یک گوینده هست ولی یکی با نقل قول و دیگری بدون نقل قول.
ضمن اینکه جملات آقای مطهری را با تغییر تیتر کردند...
ولی کی هست بره متن خبر رو بخونه ؟!
دقیقاً همون بلائی که سرِ استفتای آقای مکارم در مورد رایتل آوردند
و دقیقا همون بلائی که سرِ سخنان آقای جوادی آملی آوردند...
ولی کجان مردم که برن دنبال متن کامل تا سرشون کلاه نره...
به هرحال اگر برای خودتون ارزش قائلید متن کامل خبر رو از منابع موثق دریافت کنید و بخونید...
برای عدم جواز پخش صدای آقای شجریان دلیل عقلی وجود داره و نیازی به دلیل شرعی نیست، ولی اگر خواستید هر دوتا رو براتون مینویسم.
در صورت لزوم در بخش نظرات بفرمائید تا وقت بگذارم و بنویسم و الا که هیچ